Eerder dit jaar hebben eerstejaarsstudenten van de opleiding Ondernemerschap & Retail Management van Avans Hogeschool een arbeidscommunicatieplan opgesteld voor ERCO. In een team van tien studenten en onder begeleiding van een coach hebben zij zich gebogen over twee uitdagingen: meer zichtbaarheid generen via social media en het online werving en selectieproces verbeteren.
Tijdens de eerste weken van het onderzoek startte studenten met het afnemen van interviews met een deel van het team van ERCO, op deze manier kregen zij een goed beeld van de organisatie. Naast de interne interviews zijn er enquêtes afgenomen onder onze volgers en potentiële kandidaten, zoals scholieren of personen die actief op de arbeidsmarkt zijn. Deze onderzoeken leverde waardevolle inzichten op, die essentieel waren voor het opstellen van het arbeidscommunicatieplan.
Na het analyseren van de bevindingen, hebben de studenten in implementatieplannen opgesteld waar bruikbare adviezen uit voortkwamen. Zo adviseerde zij om de interne opleidingsschool ERCO Educatief meer naar buiten te brengen en een evenementenkalender toe te voegen aan de website. De adviezen zijn goed toepasbaar en ERCO gaat stap voor stap aan de slag met de adviezen. Wij danken ERCO en Avans voor het vertrouwen en de samenwerking met de Digiwerkplaats.
Wil jij ook een verbeterslag maken aan jouw online werving? Neem contact op en ga aan de slag met jouw arbeidscommunicatieplan samen met onze studenten!